Search
× Search
Ostvarite rast, porazite konkurenciju i dominirajte tržištem uz odličnu web stranicu
Autor: Damir Kapustic
/ Kategorije: Web dizajn

Ostvarite rast, porazite konkurenciju i dominirajte tržištem uz odličnu web stranicu

Vrijeme kada je za koliko toliko uspješnu promociju na internetu bilo dovoljno imati barem solidnu web stranicu je odavno iza nas. Bitka na Internetu se zaoštrava iz dana u dan, pa ako želite izvući maksimum iz vaše prisutnosti na web-u, vaša web stranica, ali i cjelokupna strategija prisutnosti na Internetu i socijalnim mrežama mora biti optimizirana do savršenstva. Niti jedan aspekt koji utječe na uspješnost ne smije biti izostavljen. U nastavku ovog članka, spomenut ćemo glavne aspekte koji utječu na uspješnost web stranice.

Kako bih vam predočio koliku razliku može značiti dobra web stranica i kvalitetna prisutnost na Internetu u odnosu na lošu web stranicu, ilustrirat ću to na primjeru dvije trgovine mješovite robe. Zamislite trgovinu koja se nalazi u zabačenom selu sa 50-ak mještana. Zatim zamislite drugu trgovinu koja se nalazi u velikom trgovačkom centru i to na najfrekventnijem mjestu gdje svakog trenutka prolaze deseci kupaca od kojih mnogi i ulaze u trgovinu. Razlika u uspješnosti između ove dvije trgovine je, naravno, ogromna. Dok vlasnik uspješne trgovine u trgovačkom centru može zadovoljno trljati ruke, vlasnik trgovine u zabitom selu vjerojatno čupa kosu i iz mjeseca u mjesec veže kraj s krajem dok konačno ne propadne. Jednako veliki utjecaj na uspjeh vašeg poslovanja može imati i vaša web stranica. Kad su web stranice u pitanju, razlika između ove dvije krajnosti je u vrhunski odrađenom poslu i tek solidno ili loše odrađenom poslu. Dobra je vijest da je vrhunski odrađena web stranica i cjelokupna strategija ipak puno pristupačnija od prostora na najboljoj lokaciji u velikom trgovačkom centru. Savršeno osmišljena i optimizirana web stranica doista može biti raketa koja će vaše poslovanje podići na neslućene visine. Ovdje čak niti prosječnost ne prolazi, već prosječno odrađena web stranica možda neće imati nikakav pozitivan učinak na vaše poslovanje.

 

Pa kako onda do super uspješne web stranice?

Prvi korak na putu prema super uspješnoj web stranici je naravno znanje i ideja. Ovdje se podrazumijevaju tehnička znanja o web-u, Internet marketingu, psihologiji kupaca i posjetitelja web stranica, ponašanju posjetitelja web stranica, sadržaju koji ide na web i mnogo drugoga. Izrada web stranica je danas multidisciplinarno područje koje zahtijeva stručnost i izvrsnost na mnogo područja. Zato bih rekao da je najvažniji korak pronalazak partnera u vidu konzultanta ili tvrtke koja se bavi izradom web stranica koja vam može i želi izraditi super uspješnu web stranicu. Ovo je zapravo vrlo težak korak jer na tržištu ima mnogo onih koji takve usluge nude, ali mnogi od njih nemaju potrebnu razinu stručnosti i mogućnosti realizacije, pa čak niti viziju da realiziraju takav projekt. Drugi vrlo važan faktor na putu do super uspješne web stranice ste vi koji trebate takvu web stranicu. Kao netko tko ima dugogodišnje iskustvo u dogovaranju izrade web stranica, ali i kao netko tko godinama surađuje sa drugim web dizajn tvrtkama širom svijeta kroz softver za web stranice koji izrađujemo, mogu reći da je spremnost na suradnju i povjerenje između naručitelja i izvođača web stranice jedan od najvažnijih faktora na putu prema vrhunski odrađenom poslu. Ako taj faktor izostane, izostat će i željeni rezultat.

Često sam se susretao sa tvrtkama gdje je ključni faktor za odabir web dizajn tvrtke najniža cijena. Na temelju obično neprecizno napisanih specifikacija („mi trebamo web stranicu“), traži se desetak ponuda i onda se odlučuju za ponudu sa najnižom cijenom. Ako je i vaš pristup takav, gotovo sigurno nećete napraviti dobru web stranicu. Zašto? Zato jer cijenu izrade web stranica nije moguće egzaktno specificirati, to je posao gdje nema jedinica mjere, to nisu niti komadi, niti kvadratni metri, a niti kilogrami. Cijenu izrade web stranice najviše definira vrijeme utrošeno u izradu, a tu su moguće jako velike razlike. Neka tvrtka može u izradu web-a koji se sastoji od npr. naslovnice i 5 stranica utrošiti 20 sati, a neka druga 50 sati jer će probati napraviti najbolji mogući posao. Možemo zaključiti ovaj dio tako da konstatiramo da je vrlo važno odabrati kvalitetnog izvođača koja ima viziju i sposobnost realizirati vrhunski web projekt za vas i koji vas može u tome dugoročno pratiti.

U novim člancima planiram detaljno i pojedinačno objasniti ključne faktore za uspješnu web stranicu, a u nastavku ovog članka ću samo ukratko dotaknuti ključnih faktora koje je potrebno ispuniti na putu prema vašoj savršenoj web stranici.


Ključni faktori i koraci na putu do super uspješne web stranicu

 

1) Definiranje ciljeva i strategije, analiza konkurencije i mogućnosti

Ovo je korak koji trebate odraditi zajednički sa vašim izvođačem, odnosno projektantom web stranica. Ispričajte vašem web projektantu kakvim se poslom bavite, kako pronalazite kupce ili klijente, tko je vaša ciljana publika, kakav vam je asortiman proizvoda, kakva su vam dosadašnja iskustva ako već imate web stranice, s kakvim se problemima susrećete. Koje ciljeve želite ostvariti pomoću vaše web stranice. Stranica može samo generirati promet, može prikupljati kontakte vaših potencijalnih kupaca, prodavati proizvode ili usluge… Provjerite što radi vaša konkurencija i budite bolji od njih.


2) Projektiranje web stranice prema definiranim ciljevima

Sve ono što je dogovoreno u prvom koraku sada treba pretvoriti u konkretnu ideju. Projektiranje web stranica je za mene osobno vrlo kreativan proces. Počinje nabacivanjem ideja i skiciranjem na papiru, a zatim tu ideju uz pomoć specijaliziranog softvera pretvaram u nacrt web stranica. Kroz taj proces je moguće kvalitetno razraditi ideju, odmah uvidjeti i ispraviti potencijalne nedostatke. Naručitelj kroz projekt dobiva uvid u to kako će njegova stranica otprilike izgledati i funkcionirati, te izraziti svoje mišljenje o tome. Projekt web stranica olakšava idući korak – pripremu sadržaja za web stranice, ali i olakšava mnoge druge korake.  
 

3) Priprema sadržaja (tekstovi, slike, video i drugi materijali)

Priprema sadržaja za web uključuje pripremu tekstova, slika, animacija, videa i drugih sadržaja koji će se koristiti na vašoj web stranici. Također je vrlo važno da u ovom koraku surađujete sa projektantom web-a kako bi materijali bili što kvalitetniji i prilagođeniji za web. Npr. tekstualni sadržaji koji se objavljuju na web stranicama imaju utjecaj na SEO (optimizacija za tražilice) te moraju biti prilagođeni i napisani tako da bi vi dobili što bolji rejting prilikom pretraživanja na Google-u i drugim tražilicama. Cilj u pripremi sadržaja za web je da vašoj ciljanoj publici dajete sadržaje koji bi ju mogli zanimati.

 

4) Dizajn i tehnička implementacija web stranice

Na temelju projekta i sadržaja koji su pripremljeni dizajnira se web stranica, te se ona iz dizajnerskog predloška upotrebom tehnologija kao što su HTML, CSS i JavaScript pretvara u funkcionalnu i interaktivnu web prezentaciju. Obično se stranica implementira na neki CMS, kako bi ju poslije bilo moguće jednostavnije odražavati. Konačno, stranica se popunjava sadržajima koje smo prethodno pripremili. Također, vrlo je važno da je tehnička implementacija dobro odrađena kako bi web stranice bile kompatibilne sa različitim uređajima i browserima. Drugim riječima moraju se ispravno prikazivati svim korisnicima bez obzira na to kakav uređaj koriste, koliko je velik ekran na njihovom uređaju i koji browser koriste za surfanje Internetom. Tehnička implementacija također utječe na SEO (optimiziranost za tražilice).


5) Lakoća korištenja i korisničko iskustvo

Nakon što su stranice gotovo dovršene, potrebno ih je proanalizirati i korisnicima omogućiti što lakše korištenje i snalaženje na web stranicama. Znate onaj problem kad ne znate kamo bi kliknuli da bi dobili neku informaciju? U ovom koraku takve stvari treba ispraviti i korisnicima omogućiti da što lakše dođu do željenih sadržaja. Dobro planiranje (projekt) smanjuje potrebu za velikim popravcima u ovom koraku. Stranicu treba testirati korištenjem različitih uređaja jer korisnici stolnih računala imaju različita iskustva od korisnika koji stranicama pristupaju uz pomoć mobitela.


6) Optimizacija za tražilice (SEO)

Optimizacija za tražilice (SEO) je izuzetno važna ako želite da vas vaši budući klijenti ili kupci pronalaze na tražilicama kao što su Google ili Bing i tako dođu na vaše web stranice. Optimizacija koja se radi na web site-u je niz tehničkih i sadržajnih optimizacija s ciljem postizanja što boljih rejtinga na tražilicama, ili drugim riječima cilj je da budete među prvim rezultatima pretraživanja kada netko na Gooogle-u pretražuje nešto relevantno za vašu web stranicu ili djelatnost. Tražilice s vremena na vrijeme mijenjaju svoje algoritme pretraživanja pa je redovito potrebno implementirati promjene kako ne bi izgubili svoj rejting.


7) Konverzija posjetitelja u pretplatnike

Prema statistikama čak 70% posjetitelja koji dođu na vaše web stranice se više nikad ne vrate kada jednom odu. Kada su već tu, zašto ih ne bi pokušali pretvoriti u pretplatnike na vašu email listu? Pokušajte to pomoću obrazaca za preplatu na newsletter ili pomoću prozora koji se posjetitelju otvori kada želi napustiti vašu web stranicu. Naravno da nećete sve „uloviti“ na ovaj način, ali određen postotak posjetitelja svakako hoćete. Dovoljno da se s vremenom skupi lijepa brojka emailova kojima možete slati newsletter.


8) Povezanost sa socijalnim mrežama i profilima

Facebook, Instagram, Twitter i druge socijalne mreže su odlično mjesto gdje još uvijek možete dobiti besplatnu promociju. Naravno i onu plaćenu, ali to je tema za neki drugi članak. Zato je potrebno vaše web stranice povezati sa vašim socijalnim profilima, a minimum je dodavanje gumba koji omogućuju dijeljenje vaših sadržaja na socijalne mreže. Poput ovih na samom dnu ovog članka, pa osjećajte se pozvanima da ih isprobate. :-) Daljnji koraci su moguće automatizirane objave na vašim socijalnim profilima, npr. kada objavite novi članak na vašoj web stranici on se automatski objavi i na vašoj Facebook stranici.


9) Redovito ažuriranje i objavljivanje novih sadržaja

Vrlo je važno da na vašim web stranicama imate ažurirane podatke, od točnih kontaktnih podataka do točnih informacija o vašim proizvodima i uslugama. Redovitim ažuriranjem web stranica dajte i razlog posjetiteljima da se ponovno vrate na vašu web stranicu. Ako se tu dugo vremena na događa ništa, i oni zainteresirani će s vremenom zaboraviti na vas. Također i tražilice više vole stranice koje se nadopunjuju i gdje se nešto događa, pa je i to razlog više da vodite računa o tome koliko je vaša stranica aktualna.


10) Analize i poboljšanja

Ako ste uspješno prošli kroz sve navedene korake, vrlo vjerojatno ste došli ste do odlične web stranice koja će puno značiti za vaš biznis. Ali tu ne bi trebao biti kraj. Potrebno je proučavati ponašanje posjetitelja vaših stranica, analizirati posjećenost i rezultate, osluškivati mišljenja posjetitelja i na temelju toga raditi poboljšanja.

Naravno, to nije sve, opisano su samo najvažnije stvari i koraci u izradi web stranica. Ako ste zainteresirani za realizaciju super web stranica, mi u X-mediji smo spremni upotrijebiti sve naše znanje i resurse da takav projekt i ostvarimo za vas. Slobodno nam se javite na email web@xmedia.hr ili nas nazovite na 042/771-833.

Prethodni članak Vrhunski web po diskontnoj cijeni
Idući članak Zašto me prate reklame na Internetu
Ispiši

Primajte obavijesti o novim člancima na email

Preplatite se na našu listu

 

 

Copyright 2019 by X-media d.o.o.
Povratak na vrh