Search
× Search
Usporedba: web stranica koja zarađuje 4 milijuna kn i druga koja ne zarađuje ništa
Autor: Damir Kapustic
/ Kategorije: Web dizajn, Razno

Usporedba: web stranica koja zarađuje 4 milijuna kn i druga koja ne zarađuje ništa

U ovom članku pokazat ću vam koliko dvije naizgled slične web stranice mogu biti različito uspješne. Jedna za svoju tvrtku radi odličan posao i pronalazi tvrtki kupce za njihove proizvode i usluge u vrijednosti većoj od 4 milijuna kn godišnje, druga web stranica ne ostvaruje gotovo nikakve rezultate. I dok vlasnik tvrtke s dobrom web stranicom zadovoljno trlja ruke i planira nova poboljšanja svoje web stranice, vlasnik tvrtke s lošom web stranicom ima dojam da od web stranica nema nikakve koristi i da je to svima tako.

Te dvije web stranice iz naše priče mogu biti i vrlo slične, ali se razlikuju u dva vrlo bitna faktora koja prosječnom posjetitelju web stranica i nisu uočljiva. Dva faktora o koja pričamo su optimiziranost web stranica za tražilice (SEO) i optimiziranosti web stranice za konverziju. Konverzija je radnja koju želimo da posjetitelj web stranice napravi na našoj web stranici, u našem slučaju želimo dobiti upit za ponudu.

Optimizacija web stranica za tražilice (SEO)

Optimiziranost web stranica za tražilice (SEO) je proces kojemu je cilj da vaše web stranice za određene ključne riječi prilikom pretraživanja na Google-u i drugim tražilicama budu što bolje pozicionirane. Zašto je to važno? Zato jer web stranica koja se nalazi na prvom mjestu rezultata pretraživanja za svakih 100 pretraživanja dobije 34 klika (34%) na link na njihovu web stranicu. Znači 34 potencijalna kupca koji su na web stranicu došli pretražujući nešto što upravno vi nudite.

Web stranica koja se nalazi na desetom mjestu u rezultatima dobije tek 1 klik, odnosno 1%. Ako za vaše web stranice nije kvalitetno odrađena SEO optimizacija, ili što je još češće slučaj da nije uopće odrađena, mala je vjerojatnost da će biti dobro pozicionirana na Google-u.

Optimizacija web konverzije

Web konverzija je najvažniji faktor za uspjeh vaše web stranice i cjelokupne online strategije. To je sposobnost vaše web stranice da pridobiju vaše web posjetitelje da naprave radnju koju želite. Obično je to kupovina vašeg proizvoda, upit za ponudu, skidanje kataloga, pretplata na email listu, registracija na web stranicu i drugo.

Presudnu ulogu za visku stopu konverzija na web stranicama ima jedan gumb. Radi se o gumbu koji poziva na akciju (eng. Call to action button). Taj gumb mora sadržavati jake riječi kao što su Kupi, Pošalji upit, Pretplati se…

Cijela stvar je povezana sa psihologijom i načinom kako ljudski mozak selektira i interpretira informacije. A statistike pokazuju da posjetitelji web stranica baš jako vole kliknuti na gumb.

Razlika u konverziji web stranica koje nemaju taj gumb i onih koje imaju gumb može biti i nekoliko stotina posto. Jedan od mojih idućih članaka će biti posvećen upravo gumbima koji pozivaju na akciju, a ovaj kratki uvod dovoljan je da shvatite bit i da razumijete kako sam izračunao moguću uspješnost dvije web stranice u generiranju prihoda.

Web stranica koja zaradi 4 milijuna kn ili stranica koja ne zaradi ništa

Pomoću matematičkog izračuna pokazat ću vam koliko velika može biti razlika između dvije web stranice. Pretpostavimo da imamo dvije tvrtke: Tvrtka A i Tvrtka B. Obje tvrtke bave se jednom djelatnošću koja spada u završne radove u graditeljstvu. Tvrtke su konkurenti. Obje tvrtke imaju web stranice, za koje čak možemo pretpostaviti da su slične, osim u spomenuta dva faktora.

Mjesečno se njihova djelatnost na Google-u pretražuje 10 tisuća puta.

Tvrtka A ima web stranice koje su jako dobro optimizirane za tražilice. Kada netko traži njihovu djelatnost na Google-u, nalaze se na prvom mjestu. Također, na web stranici imaju gumb koji poziva na akciju (Upit za ponudu), te mogu očekivati i dobru stopu konverzije. Budući da se nalaze na prvom mjestu kada netko traži njihovu djelatnost koja ima 10 tisuća pretraživanja mjesečno, na njihove web stranice im s tražilice dolazi 3400 posjetitelja mjesečno jer je stopa klikova kod prvog mjesta oko 34%.

Sada i te posjetitelje koji su došli s Google-a treba pridobiti da zatraže ponudu na web stranicama. Budući da je prema nekim statistikama stopa konverzije 3.5% na web stranicama kada postoji akcijski gumb, možemo pretpostaviti da će na temelju 3400 posjetitelja dobiti 119 upita za ponudu mjesečno. Od tih 119 upita za ponudu, pretpostavimo da se 20% ponuda u konačnici realizira, što znači da 24 ponude budu realizirane. Uzmimo da je prosječna vrijednost posla koji se ugovara 15.000 kn. Na temelju toga dolazimo do iznosa od 360.000 kn mjesečno, odnosno 4.320.000 kn godišnje. Taj iznos je ugovoren zahvaljujući web stranici.

Tvrtka B ima web stranice gdje SEO optimizacija uopće nije odrađena, a na stranicama nedostaje gumb koji poziva na akciju. Osim te dvije stvari, možemo reći da im stranica inače izgleda sasvim pristojno. Kada netko pretražuje djelatnost kojom se bave, nalaze se na desetom mjestu. Za deseto mjesto postotak klikova na Google-ovoj stranici sa rezultatima je oko 1%, što u njihovom slučaju znači da od onih 10 tisuća pretraživanja za njihovom djelatnošću, na njihovim web stranicama završi samo 100 posjetitelja. Sjetite se da Tvrtka A koja je na prvom mjestu na Google-u dobiva čak 3400 posjetitelja web stranice mjesečno.

Budući da Tvrtka B na svojim web stranicama nema gumb koji poziva posjetitelje da zatraže ponudu, ponudu se odlučuje zatražiti tek njih 0.5%. Iz toga proizlazi da imaju samo jedan upit za ponudu svaka dva mjeseca (Tvrtka A ih ima 119 mjesečno).

Ako pretpostavimo da se 20% ponuda realizira, ispada da bi na temelju web stranice Tvrtka B uspjela dogovoriti tek jedan posao godišnje, odnosno 15.000 kn.

Konačna usporedba je takva da imamo Tvrtku A koja je ostvarila 4.320.000 kn prihoda u godinu dana zahvaljujući upitima s web stranica, i Tvrtku B koja je ostvarila samo 15.000 kn kroz upite s web stranica u istom razdoblju.

Tablica 1. Izračun uspješnosti web stranice za Tvrtku A i Tvrtku B.

Image

Ovo je hipotetski primjer, ali je baziran na stvarnoj djelatnosti sa poprilično sličnim podacima. Kao primjer su uzete dvije krajnosti u uspješnosti, ali u stvarnosti nakon Tvrtke B slijedi još čitav niz drugih tvrtki sa još gorim web stranicama i rezultatima. Primjera loših i neoptimiziranih web stranica koje svojim vlasnicima ne donose mnogo je puno više od onih dobrih.

Zaključak

Kako bi web stranica ostvarila ciljeve za koje je napravljena, najvažniji faktor na samoj web stranici je konverzija. Što je stopa konverzije veća, to je stranica uspješnija. Veće stope konverzije postižu se optimizacijom stranice i sadržaja, a kao jedan od najuspješnijih elementa koji povećavaju konverziju pokazali su se gumbi koji pozivaju na akciju (eng. Call to Action buttons ili skraćeno CTA buttons).

Drugi element važan za uspješnost web stranica je broj posjeta. Korisnici koji pretražuju Internet za vašim proizvodima i uslugama su najbolja publika. Optimizacija stranica za tražilice može značajno unaprijediti rejting vaših web stranica na Google-u, a cilj je za odabrane ključne riječi zauzeti prva mjesta jer ona dobivaju najviše prometa.

Dobar rejting na Google-u i velika stopa konverzije na web stranicama su dobitna kombinacija.

Želite li i vi pobjedničku web stranicu i strategiju cjelokupne prisutnosti na internetu, pošaljite nam email na web@xmedia.hr ili nas nazovite na 042/771-833.

Prethodni članak Uvod u Google Ads ili Google oglase
Idući članak Zbog samo jednog gumba web stranica može biti mnogo uspješnija
Ispiši

Primajte obavijesti o novim člancima na email

Preplatite se na našu listu

 

 

Copyright 2019 by X-media d.o.o.
Povratak na vrh