Search
× Search
Zašto me prate reklame na Internetu
Autor: Damir Kapustic

Zašto me prate reklame na Internetu

Sigurno ste primijetili da vam se na različitim internetskim stranicama i Facebooku prikazuju reklame proizvoda i web stranica koje ste prethodno pretraživali. U ovom članku saznajte zašto i kako se to događa.

Razgledavali ste proizvode u nekoj web trgovinu, možda i dodali proizvode u košaricu, ali niste dovršili kupovinu. Otišli ste na vaš omiljeni portal s novostima pročitati vijesti i primijetili da vam se prikazuje reklama proizvoda koje ste prethodno razgledavali, ili možda reklama baš onog proizvoda kojeg ste dodali u košaricu. Zatim ste otišli na Facebook, a tamo vam se opet prikazuju reklame proizvoda koje ste negdje pregledavali na Internetu. Ne brinite se, s vama je sve u redu i ne pričinjaju vam se čudne stvari. To se stvarno događa i nije slučajnost.

Za sve je odgovorna tehnika reklamiranja na Internetu koja se naziva remarketing. Što je remarketing? Remarketing je tehnika kojom oglašivači ciljano svoje oglase na Internetu prikazuju ljudima koji su posjetili njihovu web stranicu ili web trgovinu. Da bi vam mogli na taj način prikazivati svoje oglase, sve što trebaju je dodati u svoje web stranice mali kod koji dobiju od Google-a i Facebooka. Zahvaljujući tom kodu Google i Facebook zabilježe da ste posjetili njihovu stranicu. Ako se pitate zna li web trgovina čije ste proizvode pregledavali na Internetu tko ste vi, ne, ona na raspolaže takvom informacijom. Tu informaciju imaju samo Google i Facebook, ali i kod njih bi ona trebala biti anonimna i ne bi se smjela koristiti za ništa drugo osim sa prikaz oglasa, a sve to je programski kontrolirano bez ljudskog uvida u te podatke.

Oglašivači kupuju oglase od Google-a i Facebooka, a oni ih zatim prikazuju vama na temelju lista za remarketing koje su stvorene pomoću onog koda koji smo ranije spomenuli. Dobro, jasno vam je kako se te ciljane reklame prikazuj na Facebooku, ali kako se prikazuju po raznim drugim portalima? Google je svima dobro poznat kao najveća svjetska tražilica, ali on je i najveća internetska oglasna mreža. Ako niste upoznati s time, Google prikazuje reklame na svojim stranicama, ali ih i distribuira na brojne druge web stranice i portale. Oglašivač kupuje oglase od Googla, a zatim se ti oglasi prikazuju širom Interneta. Pitate se koji je interes nekog portala prikazivanje Google-ovih oglasa? Pa interes je u zaradi. Kliknete li na oglas, dio zarade od tog oglasa ide i portalu gdje ste kliknuli na oglas.

Primjer Google Adwords oglasa za glineno posuđe na Index.hr portalu:

Image


I konačno pitanje, zbog čega vam oglašivači opet prikazuje svoje oglase iako ste već posjetili njihovu stranicu? Odgovor je jednostavan, zato jer im se to isplati. Statistike potvrđuju ovu tvrdnju. Tako prema statistikama kupac često nekoliko puta napušta i vraća se na stranicu prije kupovine. Pomoću oglasa oglašivači vas ponovno vraćaju na svoju stranicu i podsjećaju vas da još niste kupili proizvod koji vas zanima. Statistike pokazuju i da ćete češće kliknuti na poznati oglas. Zahvaljujući remarketingu oglašivači mogu svojim oglasima ciljati publiku koja je pokazala interes za njihove proizvode i usluge. Ciljevi takvih kampanja nisu samo prodaja, to može biti registracija korisnika na stranicama, podizanje ugleda brenda i drugo. Remarketing kampanje su obično vrlo učinkovite.

Image


Imate li i vi biznis gdje bi ste htjeli koristiti ovu tehniku reklamiranja, kontaktirajte nas na email web@xmedia.hr ili nazovite na telefon 042/771-833.

Prethodni članak Ostvarite rast, porazite konkurenciju i dominirajte tržištem uz odličnu web stranicu
Idući članak Upiti stižu na email, ali nitko na njih ne odgovara
Ispiši

Želite primati nove članke na vaš email?

Preplatite se na našu listu

 

 

Copyright 2019 by X-media d.o.o.
Povratak na vrh