× Search
XMEDIA BLOG
XMEDIA BLOG Icon

XMEDIA BLOG

  1. Početna
  2. Blog
Internet prodaja u inozemstvo

Internet prodaja u inozemstvo

Damir Kapustić
/ Kategorija: eCommerce

U Hrvatskoj putem interneta kupuje više od 2 milijuna ljudi. To je poprilično solidno tržište za hrvatske web trgovce. Hrvatskim web trgovcima je u potpunosti otvoreno veliko tržište Europske unije. U ovom članku kakve su mogućnosti i izazovi prilikom prodaje u druge zemlje Europske unije.

Ulaskom u Europsku uniju, hrvatskim web trgovcima je širom otvoreno ogromno tržište sa više stotina milijuna kupaca. Kad kažemo da je širom otvoreno, to znači da hrvatski web trgovci mogu svoje proizvode prodavati kupcima iz cijele EU, a da pri tome ne postoje carinske barijere, papirologija i troškovi koje kupac ovisno o odredišnoj zemlji mora dodatno platiti. Ipak, hrvatski web trgovci moraju biti upoznati s naplatom PDV-a prilikom prodaje u druge članice EU, a to ćemo objasniti nešto kasnije. Trgovcima na ruku ide i to što je cijela procedura jako pojednostavljena od 1.7.2021. godine.

Prilagodba web trgovine stranim kupcima

Da bi uspješno prodavali proizvode stranim kupcima, vaša web trgovina mora biti na jeziku koji kupci razumiju. Ne očekujte čuda od prodaje u inozemstvo ako je vaša web trgovina samo na hrvatskom jeziku. Idealno je da je web trgovina na jeziku zemlje u koju prodajete. Ako niste u mogućnosti jezično prilagoditi web trgovinu svakoj zemlji u koju prodajte, minimum je web stranica na engleskom jeziku.

Dostava proizvoda u inozemstvo

Ograničavajući faktor prilikom prodaje u inozemstvo je dostava. Trošak dostave u inozemstvo je nerijetko znatno viši nego na domaćem tržištu. Visoki troškovi dostave čine proizvode manje konkurentima, a ponekad i potpuno neisplativima.

Ako cijena dostave u inozemstvo putem dostavnih službi kvari vaše planove, pokušajte neke alternative.

Slovenija

Ako ste blizu Slovenije, odvezite sami vaše pošiljke do dostavnih službi u Sloveniju ili ih predajte na pošti. Na taj način će vam cijena dostave biti cijena unutarnjeg prometa u Sloveniji pa ćete biti konkurentni u Sloveniji.

Slanje zbirnih pošiljki do dostavnih službi u inozemstvo

Isto što vrijedi za Sloveniju, vrijedi i za druge zemlje. Sloveniju smo posebno izdvojili zbog njene blizine pa će možda nekim trgovcima odgovarati da sami odvezu svoje proizvode u Sloveniju. S udaljenijim zemljama to neće biti slučaj. Upotrijebiti malo kreativnosti, pronađite prijevoznika ili dostavljača koji može vaše proizvode po razumnoj cijeni prevesti do dostavnih službi u inozemstvu.

Korištenje fulfillment centara u inozemstvu

Fulfillment centri pružaju logističke usluge skladištenja, pakiranja i slanja pošiljki. U praksi to znači da ako prodajete na njemačkom tržištu, ugovorite suradnju s fulfillment centrom koji ima skladište u Njemačkoj. Vaše proizvode zatim pošaljete na njihovo skladište. Kada primite narudžbu, proslijedite narudžbu fulfillment centru koji zatim robu pakira za vas i šalje je krajnjem kupcu u Njemačkoj. Na taj način možete izbjeći visoke troškove dostave, a i roba kupcu može biti isporučena vrlo brzo, čak idući dan.

Fulfillment centrima plaćate naknade za njihove usluge. Ako vam troškovi dostave kvare računicu, isplati se proučiti ponudu ovakvih centara.

Naplata PDV-a prilikom prodaje u druge članice EU

Od prvog 1.7.2021. godine na razini Europske unije je pokrenut One Stop Shop (OSS). Cilj OSS je pojednostavniti obavezu plaćanja PDV-a za prodavatelje robe kupcima diljem EU. Prodavatelji elektroničkim sustavom prijavljuju i plaćaju PDV za sve prodaje unutar EU svaka tri mjeseca.

Mjestom isporuke smatra se mjesto gdje se dobra nalaze u trenutku kada su isporučena kupcu. To znači da će web trgovac iz Hrvatske koji isporučuje proizvode krajnjim potrošačima (B2C) u drugu članicu EU, obračunati PDV države u koju se proizvodi isporučuju.

Trgovac kojemu ukupne godišnje isporuke ne prelaze prag od 10.000 eura (77.000 kn) ne mora se prijaviti u OSS. Takav trgovac naplaćuje hrvatski PDV. Ako trgovac unutar godine dosegne prag isporuka u druge članice EU od 77.000 kn, može se prijaviti u OSS, a ako ne odabere takvu mogućnost, mora se registrirati kao obveznik PDV-a u svakoj državi članici u kojoj isporučuje robu.

Želite li pokrenuti web trgovinu ili podići postojeću na novi nivo?

Mi smo web agencija s više od 18 godina iskustva na domaćem i stranom tržištu. Kontaktirajte nas i saznajte kako možemo
pomoći vašem poslovanju.

Nazovite 097 604 9781

 

ili

Print

Ostali članci Damir Kapustić

Damir Kapustić

Stručnjak za internet marketing, web i eCommerce s 18 godina profesionalnog iskustva.

© 2003.-2022. X-MEDIA d.o.o.
Povratak na vrh