Kako biti prvi na Google-u - važnost sadržaja za SEO optimizaciju web stranice
Svi želimo da nam web stranice budu prve ili barem visoko rangirane na Google-u. Koliko ćete u tome biti uspješni, direktno je povezano sa sadržajem koji imate na web stranici. Kad kažemo sadržaj, prvenstveno mislimo na tekstove, ali i druge materijale poput slika.
KAKO GOOGLE RANGIRA WEB STRANICE
Kako rangiranje web stranica funkcionira? Osoba s određenim interesom ode na Google i upiše pojam koji želi pretražiti. Na primjer, zainteresirani smo za ugradnju PVC stolarije. Odemo na Google tražilicu i upišemo pojam PVC stolarija. Google će nam kao rezultat ispisati niz stranica za koje smatra da su relevantne za naš upit. Niz počinje web stranicom za koju smatra da je najrelevantnija, a dalje slijede web stranice koje su sve manje relevantne.
Korisnici obično kliknu na rezultate koji su visoko u rezultatima pretraživanja. Prema statistikama, prva stranica u rezultatima u prosjeku dobije 28.5% posjeta. Što to znači? To znači da ako ste prvi u rezultatima pretraživanja, na svakih 100 pretraživanja, vaša web stranica će dobiti oko 28 posjeta. Kod stranice na 5. mjestu ta brojka već pada na 7.1%, a ako ste na 10. mjestu, broja klikova pada na 2.5%. Primjećujete da se radi o vrlo velikoj razlici? Ako se nalazite niže od 10. mjesta, šanse da budete pronađeni se sve više smanjuju.
SADRŽAJ WEB STRANICA JE IZNIMNO BITAN ZA RANGIRANJE NA GOOGLE-u
Google web stranice rangira na temelju brojnih faktora, a u ovom članku se bavimo značajem sadržaja koji je jedan od najvažnijih faktora. Kad kažemo sadržaj, mislimo prvenstveno na tekstove, ali i slike i ostalo. Pretpostavimo da se vaša tvrtka bavi izradom ili montažom PVC stolarije. Za vas je iznimno važno da budete visoko na Google-u za pojam PVC stolarija jer će vas u tom slučaju pronaći puno ljudi zainteresiranih za PVC stolariju. Oni će vam poslati upite za ponudu, a vi ćete dobiti priliku dogovoriti mnogo poslova.
Možemo vam odati da se pojam PVC stolarija u Hrvatskoj pretražuje 6.600 puta mjesečno. Pogledajmo našu matematiku. Spomenuli smo statistiku koja govori da prva stranica dobiva 28.5% posjeta. To znači da stranica na prvom mjestu dobiva oko 1881 posjet ljudi koji su zainteresirani za PVC stolariju. To je izvrsno za biznis.
Kako da se vaša web stranica pojavi u rezultatima pretraživanja za pojam PVC stolarija? Ovdje dolazimo do značaja sadržaja za web stranice. Da bi web stranica bila pronađena na temelju tog pojma, taj pojam se negdje mora nalaziti na web stranicama. To je prvi preduvjet. Je li to dovoljno? Ne, nije dovoljno, posebno nije dovoljno da bi ste bili visoko u rezultatima pretraživanja.
Kako bi vaša web stranica imala šanse biti dobro rangirana za određene ključne riječi, potrebno ih je uključiti u samo tijelo teksta. Ključne riječi bi trebale biti uključene u naslove (H1 tag) i podnaslove (H2 i H3 tagovi). Zatim, ključne riječi trebale bi biti uključene i u linkove, nazive web stranica i u meta opise. Slike korištene u tekstu bi trebale imati alt tag (opis) koji sadrži ključne riječi.
Tekst ne smije biti suviše kratak jer ga u tom slučaju Google ne smatra relevantnim. Tekst mora biti prirodan (ne generički nizati ključne riječi), kvalitetan i od koristi vašoj ciljanoj skupini.
ISTRAŽITE KLJUČNE RIJEČI KOJE SU VAŽNE ZA VAS
Ako ste tvrtka koja se bavi PVC stolarijom, pojam PVC stolarija nije za vas jedini značajan pojam. Uvijek postoje slična pretraživanja koje također ostvaruju određeni mjesečni volumen pretraživanja na Google-u. Konkuriranje za takve riječi također može biti odlična prilika i dobra alternativa kada imate jaku konkurenciju koju je teško pobijediti za glavne ključne riječi.
Što još ljudi pretražuju na Google-u vezano uz PVC stolariju?
PVC stolarija cijena – 1000 pretraživanja mjesečno
PVC stolarija akcija – 880 pretraživanja mjesečno
PVC stolarija Zagreb - 480 pretraživanja mjesečno
PVC stolarija izračun cijene – 260 pretraživanja mjesečno
Kod nas u X-MEDIJI princip izrade web stranica je takav da uvijek predlažemo klijentu istraživanje ključnih riječi kako bi prepoznali prilike i web stranicu u startu projektirali tako da ima dobre temelje biti visoko pozicionirana na Google-u.
SEO – OPTIMIZACIJA ZA TRAŽILICE
Da bi ključne riječi bile dobro indeksirane i visoko pozicionirane na Google-u, važno je optimizirati web stranicu. Tehnika kojom se web stranice optimiziraju za dobre pozicije na Google-u naziva se SEO. To je skraćenica od search engine optimization što na engleskom znači optimizacija za tražilice.
Važno je napomenuti da SEO nije jednostavan i zahtijeva strpljenje i kontinuirani rad. Pravilan pristup optimizaciji web stranice za ključne riječi može pomoći u poboljšanju vidljivosti i rangiranju na Google-u.
KONTAKTIRAJTE NAS ZA DOBRU WEB STRANICU I SEO OPTIMIZACIJU
Tražite li tvrtku koja će za vas napraviti dobru, kvalitetnu i učinkovitu web stranicu? Želite li da za vas istražimo ključne riječi koje su važne za vaš posao, napišemo odlične tekstove koji će uključivati te ključne riječi i izradimo web stranicu koja će pomoći razvoju vašeg biznisa?
Ostali članci Damir Kapustić
Damir Kapustić
Stručnjak za internet marketing, web i eCommerce s 20 godina profesionalnog iskustva.