Poduzetnici: Saznajte kako naručiti profesionalne i učinkovite web stranice
Tvrtke koje su shvatile važnost web stranica za svoje poslovanje dominiraju tržištem, povećavaju prihode i profitabilnost. Brojne tvrtke svoju uspješnost duguju kvalitetnoj prisutnosti na internetu. U ovom tekstu donosimo vam informacije koje će vam pomoći da znate kako naručiti web stranice koje će biti profesionalne i kvalitetne.
Vrijeme kada je bilo dovoljno imati bilo kakvu web stranicu je definitivno iza nas. Konkurencija na internetu je sve jača i da bi ste ostvarili vaše poslovne ciljeve, vaša web stranica mora biti u svakom aspektu bolje od web stranica vaše konkurencije. Vaše web stranica mora biti učinkovitija u ostvarivanju vaših poslovnih ciljeva od web stranica vaše konkurencije, a kako to postići možete saznati u nastavku ovog članka.
Što dobra web stranica može napraviti za vas?
- povećati prihode
- maksimalizirati profitabilnost
- dovesti nove kupce i klijente
- povećati zadovoljstvo klijenata i kupaca
- prezentirati vaše reference.
Što loša web stranica znači za vas biznis?
- loš prvi dojam
- gubitak povjerenja u vašu tvrtku ili biznis
- negativan utjecaj na poslovni imidž i brend
- izgubljene poslovne prilike.
KAKO ZNATI JE LI VAŠA WEB STRANICA DOBRA?
Ljudima koji nisu iz web i marketinške branše je teško procijeniti koliko je neka web stranica dobra. Obično se misli da ako je dopadljivog dizajna da je i dobra, ali i naizgled dopadljiva web stranica može biti potpuno beskorisna ako ne ostvaruje ciljeve. Pripremili smo nekoliko pitanja kako bi vam olakšali ocjenu web stranice.
- Mogu li posjetitelji vaših web stranica u prvih 10ak sekundi razumijete što vi nudite i čime se bavite?
- Imate li mjerljivih dokaza da vaša web stranica pridonosi vašem biznisu?
- Dobivate li upite s vaše web stranice i u kojem broju?
- Može li vas se pronaći na Google-u kada se traže vaše usluge i proizvodi?
- Jeste li proveli istraživanje ključnih riječi na Google-u i izvršili SEO optimizaciju?
- Koliko posjetitelja dolazi na vašu web stranicu?
- Potiče li vaša web stranica posjetitelje na angažman?
- Radi li vaša web stranica dobro na mobilnim uređajima?
- Imate li sigurnosni certifikat?
- Koliko se je teško snaći na vašim web stranicama i pristupati sadržajima?
- Jesu li informacije na vašoj web stranici ažurne?
- Je li vaša web stranica starija od 5 godina?
- Ima li na vašoj web stranici tehničkih grešaka koje otežavaju korištenje?
- Mislite li da je cjelokupna kvaliteta vaše web stranice u skladu s vašim poslovnim imidžem i brendom?
NIJE SVAKA WEB STRANICA JEDNAKO DOBRA
Kako bi vam bolje ilustrirali koliko je kvalitetna i profesionalna web stranica važna za uspješno poslovanje, usporedili smo web stranice s automobilima. Koji automobil je vaša web stranica?
Ipak, usporedba s automobilima nije posve točna. Ovisno o automobilu, putovanje će biti brže ili sporije, udobnije ili neudobnije, ali svaki automobil će vas naposljetku odvesti na odredište. S druge strane, loša web stranica vas neće odvesti na cilj. S lošom web stranicom stojite na mjestu, a ako uračunamo i negativne strane takve web stranice, onda vi zapravo vozite u smjeru suprotnom od vašeg cilja.
KAKO DO VRHUNSKIH WEB STRANICA KOJE OSTVARUJU REZULTATE
Svakoj tvrtki ili biznisu je u interesu imati što bolje web stranice pa je svejedno na internetu prisutno puno više loših nego dobrih i profesionalnih web stranica. Zašto je to tako? To je zato jer se za dobre web stranica mora poklopiti nekoliko faktora. Velika ulogu igra i sam naručitelj web stranica koji bi trebao odabrati kvalitetu, profesionalnost i imati želju i ustrajnost da realizira dobre web stranice. Različiti web dizajneri i web studiji ne nude istu razinu kvalitete usluge i nisu jednako stručni. Ne raspolažu jednakom količinom tehničkih, marketinških i drugih znanja koje su važne za izradu web stranica. Pragmatičan pristup je napraviti klijentu nešto i uzeti novac, a daleko teži i zahtjevniji pristup je savjetovati i voditi klijenta prema onome što njemu stvarno treba i što može biti korisno za njegovo poslovanje.
Puno je stvari koje treba zadovoljiti da bi web stranice mogli smatrati dobrima, profesionalnima i učinkovitima. Generalno možemo reći da je dobra web stranica ona koja zadovoljava sljedeće faktore.
Ključni faktori koji čine dobru i profesionalnu web stranicu:
- moderan, praktičan i vizualno privlačan dizajn
- dobra organizacija i prezentacija sadržaja (tekstovi, slike, video i drugo)
- kvalitetan, relevantan, informativan i koristan sadržaj za ciljanu publiku
- web stranica potiče posjetitelje na angažman
- strateški razmješteni Call-to-action gumbi
- visoke stope konverzije
- napravljena tehnička SEO optimizacija (preduvjet za dobre pozicije na Google-u)
- intuitivni navigacijski izbornici, jasne ikone, lako čitljiv tekst za odlično korisničko iskustvo
- jasni i lako dostupni kontakt podaci
- razrađenost web stranice do sitnih detalja što daje dojam profesionalnosti i vjerodostojnosti
- optimizirane performanse (brzine učitavanja)
- prilagođeno za mobilne uređaje i stolna računala
- implementirani sigurnosni certifikati i druge mjere sigurnosti.
Izostanak jednog ili više elementa znači umanjuje učinkovitost web stranica. Web stranice su kao švicarski sat. Svaki kotačić je bitan.
Kako bi rezultat izrade bile dobre i profesionalne web stranice, potrebno je zadovoljiti sljedeće preduvjete:
- stručnost u planiranju i izradi
- dobro definirani ciljevi
- vrhunska izvedba.
STRUČNOST U PLANIRANJU I IZRADI WEB STRANICA
Za dobre web stranice potreban vam je i dobar stručnjak za web i digitalni marketing. Stručnost u planiranju i izradi web stranica je ključna iz više razloga. Stručnjaci za web i digitalni marketing znaju što se možete postići web stranicama i koji je pravi način da se to postigne. Oni mogu isplanirati i izraditi web stranicu koja će imati profesionalni izgled, biti vizualno privlačna, nuditi ugodno korisničko iskustvo, zanimljive sadržaje i biti visoko pozicionirana na Google-u. Najvažnije od svega je da stranica ostvaruje rezultate prema definiranim ciljevima.
Ako tražite partnera koji će vam osmisliti i izraditi odličnu web stranicu koja će imati važnu ulogu u razvoju vašeg poslovanja, mi u XMEDIJI smo pravi izbor za vas.
DEFINIRAJTE CILJEVE KOJE ŽELITE POSTIĆI WEB STRANICAMA
Prije same izrade potrebno je definirati ciljeve, odnosno potrebno je definirati što želite postići web stranicama. Ciljevi mogu biti različiti, a ispod smo naveli najvažnije ciljeve. Ciljeve je važno definirati jer se web stranica izrađuje prema ciljevima. Ciljevima je potrebno prilagoditi dizajn, sadržaj, tehničku izvedbu i korisničko iskustvo.
Bez definiranih ciljeva, web stranica je kao vožnja bez odredišta.
Glavni ciljevi web stranica:
- biti pronađen na internetu od strane potencijalnih kupaca ili klijenata
- marketing (privlačenje prometa, ostvarivanje kontakta s potencijalnim kupcima)
- prodaja (online prodaja, pomoć u prodaji i sklapanju poslova)
- promocija brenda
- poslovni imidž
- prezentacija proizvoda i usluga
- prezentacija referenci
- dokazivanje stručnosti u vašoj branši
- pružanje korisničke podrške
- rast broja pretplatnika email liste.
Koliko ćete biti uspješni u ostvarivanju glavnih ciljeva u velikoj mjeri će ovisiti o sljedećem faktorima:
- vaše web stranice su visoko pozicionirane na Google-u
- provodite marketinške aktivnosti pomoću kojih dovodite posjetitelje na web stranice (društvene mreže, oglasi, email kampanje i slično).
- vaše web stranice ostvaruju visoke stope konverzije
- posjetitelji vaših web stranica u malom postotku napuštaju vaš web odmah nakon otvaranja prve web stranice (bounce rate) i provode određeno vrijeme na vašem web site-u.
- vaša web stranica ima profesionalno napisane tekstove (copywriting) koji potiču posjetitelje na željene akcije i daje vrijednost vašim proizvodima
- vaše web stranica imaju zanimljive tekstove, slike i ilustracije koje su zanimljive vašim potencijalnim klijentima
- vaše web stranice posjetiteljima nude vrhunsko korisničko iskustvo na stolnim računalima i mobilnim uređajima
- web stranicu je moguće lako i brzo ažurirati.
ZA DOBRU WEB STRANICU POTREBAN JE DOBAR WEB DIZAJN STUDIO
Da bi ste dobili dobru, kvalitetnu, profesionalnu i učinkovitu web stranicu, potreban vam je web dizajn studio koji ima bogato iskustvo, dizajnerske i tehničke vještine. Web dizajn studio također mora raspolagati marketinškim znanjima i vještinama kao i poznavati prodajne procese i tehnike. Važna odlika koja krasi dobar web studio je želja da se napravi vrhunski posao. Web studio mora razumjeti vaše poslovanje kako bi vam mogao ponuditi optimalno rješenje. Iz dobrog web studija razgovaraju s vama, istražuje vašu konkurenciju, prepoznaju prilike i nude vam optimalna prilagođena rješenja. Dobar web studio predlaže i savjetuje, ali vas isto tako i sluša.
Odlike koje čine dobar web dizajn studio su stručnost u području web tehnologija, dizajna, digitalnog marketinga i prodaje, kreativnost i pristup prilagođen klijentu.
Izrada modernih, učinkovitih i profesionalnih web stranica podrazumijeva ulaganje određenog broja radnih sati kako bi se sve napravilo prema najboljim standardima. Loše i neprofesionalne izvedbe zahtijevaju puno manje vremena.
Kod web stranica vrijedi pravilo koliko ste truda, profesionalnosti i dobrih praksi uložili u izradu web stranice, toliko dobar rezultat možete očekivati. Rezultati koje vam donosi web stranica mogu biti u rasponu od fantastičnih do potpunog izostanka bilo kakvih rezultata.
KONTAKTIRAJE NAS ZA DOBRU WEB STRANICU
Mi smo tvrtka s dvadeset godina iskustva u razvoju web stranica, web trgovina, web aplikacija i s bogatim iskustvom u digitalnom marketingu. Kontaktirajte nas ako trebate visokokvalitetnu web stranicu ili web trgovinu. Razgovarajmo o vašem projektu, konzultacije su besplatne.
Ostali članci Damir Kapustić
Damir Kapustić
Stručnjak za internet marketing, web i eCommerce s 20 godina profesionalnog iskustva.